Musikkterapi – Vil du bidra med dine erfaringer?

Erfaringspanelet til POLYFON søker medlemmer

POLYFON kunnskapsklynge for musikkterapi er koordinert av Universitetet i Bergen og arbeider for at musikkterapi skal være tilgjengelig for alle som ønsker og trenger det, og også for å styrke det tverrfaglige samarbeidet om musikk som folkehelseressurs.

Erfaringspanelet til POLYFON er et uavhengig rådgivende organ som består av medlemmer som har erfaring med musikkterapi, enten selv eller som pårørende. Medlemmene dekker til sammen fem arbeidsfelt: barn og unges oppvekst, psykisk helse, rustjenester, eldrehelse og palliativ behandling og omsorg. Det vil bli avholdt møter fem-seks ganger i året. En-til-to av disse møtene vil være fysiske, mens de resterende vil foregå digitalt. Medlemmer av erfaringspanelet sitter i to år av gangen.

I denne omgang søker vi medlemmer fra vestlandsregionen og Oslo-regionen. Vi søker spesielt etter deg som har erfaringer fra feltene barn og unges oppvekst eller palliativ behandling og omsorg, men oppfordrer likevel alle som er interesserte til å sende inn en søknad.

Din erfaring er viktig for oss. Sammen kan vi styrke tilbudet og sørge for at brukerstemmene blir hørt.

Foto: Rune Solberg.

Erfaringspanelets oppgaver

• Bidra til at kjennskapen til musikkterapi øker blant brukere, pårørende og i samfunnet ellers
  • Komme med innspill på behov innenfor tjenesteutvikling, forskning, utdanning og andre tema som panelet ønsker å ta opp